Kan jurister snart undværes? Medlemsarrangement om legal tech

Kan jurister snart undværes?

Juridisk Forening i Aarhus

indbyder til medlemsarrangement

om legal tech

onsdag den 9. november 2022 kl. 17.00

hos

Bech-Bruun Advokatpartnerselskab

Værkmestergade 2

8000 Aarhus C

Den teknologiske udvikling er ikke gået den juridiske verden forbi, og jurister i såvel den private som den offentlige sektor forventes at inddrage den nyeste teknologi i sagsløsningen.

Men kan jurister snart erstattes helt af teknologi?

Advokat Peter Istrup har i sin ph.d.-afhandling behandlet blockchain og smart contracts, som af nogle fremføres som teknologier, der kan være med til at gøre jurister arbejdsløse, og Kristian Anker og hans virksomhed LegalHero hævder ligefrem, at fremtidens jurister er ikke-jurister. De kommer begge og delagtiggør os i deres tanker.

Som afslutning kommer Sebastian Meyer Peters og Torsten Torpe, der er ansvarlige for Legal Tech hos hhv. Gorrissen Federspiel og Bech-Bruun, og fortæller om, hvordan ny teknologi allerede i dag anvendes i advokatbranchen, og hvordan teknologi kan være med til at sikre juristernes overlevelse, trods alt.

Foredraget afholdes som pointgivende kursus for advokater med 3 lektioner a 45 min. Der udstedes kursusbeviser til de, der ønsker det.

Tilmelding til loh@gorrissenfederspiel.com senest den 4. november 2022.

Kl. 16.30 Kaffe/te/vand, der kan medtages til siddepladser

Kl. 17.00-17.45 Blockchain og smart contracts v/Peter Istrup

Kl. 17.50-18.35 Fremtidens jurist er ikke-jurist v/Kristian Anker, LegalHero

Kl. 18.35-18.50 Pause